wtorek, 10 października 2017

JAK DEKOROWAĆ DONICE JESIENIĄ

          Przychodzi taki moment, że jesienią w donicach przed domem brakuje energetycznych kolorów. Prócz wrzosów, bratków, chryzantem, astrów, ozdobnych kapust i traw możemy i powinniśmy wybierać też rośliny o ozdobnych liściach i przede wszystkim rośliny o dekoracyjnych owocach.




       
 Kilka dni temu zostałam poproszona o obsadzenie kamiennych donic wrzosami. Myślę sobie hmm.. same wrzosy? będzie nudno.. ale przy szaroburej i deszczowej pogodzie niewiele roślin będzie wyglądało efektownie, być może ze za chwilę pojawią się przymrozki i wiadomo co będzie z kwiatami..  
          Dziś pojechałam sadzić wrzosy.. ale, ale rano coś mnie tknęło żeby uciąć ze swoich donic gałązki bluszczu na wypadek gdybym była niezadowolona z efektu końcowego. Intuicja mnie nie zawiodła bo byłam niezadowolona.. ;) Same wrzosy i w dodatku w jednym kolorze zawsze wyglądają nudno, dorzuciłam gałązki bluszczu.
Wrzosy i bluszcz, już jest lepiej ale moja ambicja nie pozwalała mi zostawić donic w takim stanie.. Nie miałam żadnych dodatkowych roślin ale byłam w dużym ogrodzie z mnóstwem roślin, wiec potrzebny był mi tylko sekator. W jednym końcu ogrodu ognik, w innym berberysy a w jeszcze innym trzmielina.. Postanowiłam zrobić w donicy coś na zasadzie bukietu.. Gałązki trzmieliny wybrałam najładniejsze, najbardziej wybarwione, gałązki z owocami ścięłam i obskubałam z liści  'powtykałam' głęboko w ziemię tak żeby pod ciężarem owoców nie powypadały. Rach, ciach, kilka chwil krzyku, kilka pokłutych palców berberysem i ognikiem.. i ta dam.. jestem zadowolona..




          Kompozycja taka nie jest niewiadomo jak trwała, tak czy siak musimy pamiętać o podlewaniu i o tym by wybierać trwałe rośliny.  Za jakiś czas owoce na pewno zaczną schnąc a listki trzmieliny i bluszczu mogą ale nie muszą więdnąć, pomimo tego całość  będzie efektowna nawet po przyjściu przymrozków.

 Oczywiście do tego zestawu śmiało można dorzucić inne dodatki np.czerwone i żółte gałązki derenia lub ustawić obok donic dynie ozdobne ale takich rarytasów w ogrodzie już nie było. Niewielkim kosztem i z tego co mamy pod ręką w ogrodzie o tej porze roku, zawsze możemy wyczarować coś ładnego.

17 komentarzy:

  1. Świetnie to wygląda :P Bardzo interesujący wpis! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I pięknie jest! Ja, oprócz bluszczu, jako wypełniacz i dodatek do wszystkiego, mam w pogotowiu kępki barwinka. Bardzo polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, że wygląda genialnie, też go bardzo lubię ;)

      Usuń
  3. Ale wyraziste kolory! Przepięknie to wygląda. Właśnie dlatego kocham jesień - kolory są fenomenalne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń
  5. Na prawdę robi wrażenie, w Warszawie ciężko o takie donice

    OdpowiedzUsuń
  6. piekne! Ja juz sie zastanawiam jak za rok urzadze moj ogrod. na start chcemy kupic cos takiego jak pergola tarasowa. Mysle, ze to bardzo upiekszy nam ogrodek. Ale to za rok, w koncu bedziemy sie cieszyc ladnym ogrodem :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały ogród, okazały, super wygląda naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wrzosy zawsze wyglądają super. Ja na zimę przestaję podlewać moje wrzosy, dzięki czemu całą zimę pięknie wyglądają zasuszone :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię spędzać czas w ogrodzie :) W tym roku kupię także markizę tarasową bo niestety latem słońce praży za mocno na tarasie. Czytałam o tych markizach na blogu http://markizytarasowe.com.pl/ i sądzę, że będzie to bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie to wygląda! Rośliny świetnie kontrastują z donicami!

    OdpowiedzUsuń
  11. A jak Wam się podobają ogrody w stylu japońskim? Ostatnio czytałam trochę na ten temat w artykule https://gorlice24.pl/pl/661_materialy_partnera/8582_azjatycki-klimat-w-ogrodzie---jak-urzadzic-ogrod-w-stylu-japonskim-i-jakie-meble-oraz-dodatki-wybrac-.html i bardzo spodobał mi się taki styl. Uważam, że jest naprawdę ponadczasowy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie piękne te donice! Ja już się zastanawiam co zrobię ze swoimi na wiosnę, na pewno do zasadzenia mam krokusy https://florexpol.eu/387-krokusy-cebulki moja żona bardzo lubi te kwiaty a i ja nie narzekam bo praktycznie wszystkie się przyjmują z zasadzonych zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny ogród i donice, gdybyś chciała zadbać także o odpowiednie ogrodzenie to polecam http://gabbar.pl/cennik-gabiony-ogrodzenia-gabionowe-2/

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno trzeba też zadbać o odpowiednie opryski tych roślin. Warto więc wziąć pod uwagę takie sprzęty jak na przykład akcesoria RSM.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest wiele pięknych kwiatów jesiennych, które pomogą nam w czasie jesiennej aury zadbać o piękno ogrodu. Niestety mi często te kwiaty padały. Zawsze zapominałem o odpowiedniej ochronie, jednak w tym roku już o to zadbam.

    OdpowiedzUsuń